Přece jen konec školní docházky se pozvolna blíží a je nutné zvažovat, kam dál. Celou dobu, tedy tři a půl hodiny, se nám věnovala paní magistra Konopíková, která je poradkyní pro volbu povolání. Mnozí žáci už mají celkem jasnou představu o tom, čemu by se v budoucnu chtěli věnovat a na jaké škole by měli dál studovat. Někteří zatím tápou.
K tomu, aby získali představu, jim může posloužit Hollandova typologie volby povolání, kterou paní magistra Konopíková žákům přiblížila. Jde vlastně o šest skupin, a to: manuálně technickou, badatelskou, uměleckou, sociální, podnikavou a konvenční a organizačně administrativní. Žáci postupně na počítači vyplnili obsáhlý dotazník, který jim ukázal, se kterou skupinou mají největší shodu.
Platí, že čím větší je shoda s jedním konkrétním typem, tím větší jsou žákovy předpoklady pro konkrétní profesní zaměření. Dotazník vychází z toho, že člověk je v zaměstnání spokojený, pokud si zvolí takovou profesi a pracovní prostředí, které se co nejvíce shoduje právě s jeho osobnostními rysy a předpoklady a stejně tak i s profesními zájmy.
Výsledky si všichni odnesli domů, aby mohli vše znovu projít, probrat s rodiči a rozhodnout se, co dál. Nezbývá než všem popřát, aby měli při této volbě šťastnou ruku a aby tato návštěva Úřadu práce byla jejich návštěvou první a zároveň poslední.