Všichni žáci byli plně zaujati úkoly v matematice, v češtině, v tělocviku, ve vlastivědě i ve výtvarné části. V jejich reportážích často následně zaznělo, že to byl den, kdy se neučili. Ale já vím, že se právě mnohému životně důležitému naučili! Dozvěděli se nejen nová fakta, vyzkoušeli si vytvořit program pro druhé, vést určitý tým k vytyčenému cíli. Poznali svoje komunikační a organizační schopnosti. Vyzkoušeli si náročnou úlohu hodnotitele. Pochopili plně význam slov: pomoc, tolerance, vzájemné uznání a ocenění, spolupráce i samostatnost. Pro mě, jako učitelku těchto dětí, bylo přínosné sledovat je v nové roli. Vidět, jak nyní více chápou nelehkou úlohu učitele, který musí nejen umět pochválit, určit úspěšnější, ale i dodržet čas a cíl svého záměru. Měla jsem opravdu velkou radost ze značně samostatné přípravy žáků na tento den i z průběhu celé akce. Celých pět vyučovacích hodin všichni stále aktivně se zájmem pracovali a ve slohových pracích jsem se dozvěděla, že to byl „skvělý den", který si přejí určitě zopakovat.
Lenka Barvová, třídní učitelka
Ze slohových prací žáků:
T. Bubeník: "Tento den jsme se neučili ze školních učebnic, ale učili jsme se to, co pro nás připravili ostatní spolužáci. Všechny děti se měly rozdělit do dvojic a každá dvojice si mohla vybrat svůj úkol, který měl trvat asi deset minut. Já byl ve dvojici s Honzou Kšírem. Naším úkolem bylo napsat něco o zdravé chůzi. Informace jsme hledali na internetu. Někteří moji spolužáci hledali informace v městské knihovně, jiní u příbuzných."
S. Majerová: "Novinkou pro mě byl přístroj krokoměr, který přinesl Jakub Adam. Spolu s Oskarem Stuchlíkem nás měli s krokoměrem seznámit a ukázat, jak se s ním pracuje. Všichni společně jsme dělali lidský slalom z naší třídy až k jídelně a odhadovali počet kroků. Také jsem si užila rozcvičku se Sárou Klenovcovou a Míšou Rejmanovou na písničky skupiny Kroky."
K. R. Taylor: "Na projektový den jsme se připravovali asi týden. S mojí kamarádkou jsme měly připravit pro ostatní soutěže v češtině. Vymyslely jsme si věty, ve kterých byly schované taneční kroky a slovo krok. Také jsme pro děti nachystaly kartičky s písmeny K, R ,O, K, ze kterých skládaly různá slova. Za domácí úkol jsme měli všichni změřit krok všem členům rodiny. Když jsem měřila krok tátovi, málem upadl. Bráškovi se to docela líbilo a překvapilo mě, jak měla maminka krátký krok."
O. Kapalín: "Také jsme se dívali na pořad: První krok na Měsíc v roce 1969. Byl to Neil Armstrong, který první vstoupil na Měsíc. Řekl: "Je to malý krůček pro člověka, ale velký skok pro lidstvo"."
E. Mrázková: "Já měla s Haničkou Kratochvílovou matematiku, vymyslely jsme slovní úlohy. Např.: Slonův krok měří 2 m, slepice udělá 40 kroků od stejného místa, aby došla slona. Jak dlouhý krok má slepice? S Deniskou Štětkovou a Bárou Seidlovou jsme všichni vyrobili krok za krokem zvířátko na špejli."
T. Janouchová: "Na výběr jsme měli např. zopakovat si taneční kroky, složit básničku, vytvořit slovní úlohy, zahrát pantomimu, přečíst pověst o Krokovi, vysvětlit rčení se slovem krok a spoustu dalších... Moc se mi líbilo, že většinu úkolů plnila i paní učitelka. Tento den bych si ještě určitě někdy zopakovala, protože byl zábavný a poučný."
Projektový den ve 4. A na téma „KROK“
Dne 20. 1. 2012 proběhl ve 4. A první projektový den, tentokrát na téma „Krok“.
Autor: Ivana Králová Vydáno: 26.1.2012 8:15 Přečteno: 5242x Hodnocení: 1 (hodnoceno 6x) |
Vaše hodnocení: |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.