Téma dne i všechny činnosti si děti vymyslely samy. Cílem bylo využít poznatky z hodin vlastivědy, z encyklopedií, z internetu, z výletů s rodiči pro program matematiky, češtiny, tělocviku, vlastivědy i výtvarné výchovy. Děti určitě spolupracovaly nejen mezi sebou, ale i s rodiči, a tak prezentace byly opravdu na vysoké úrovni. Podle osy souměrnosti se dokreslovaly rotundy, počítala se doba výšlapu z Prahy na Tetín. Karel IV. se svými dětmi i korunovačními klenoty byl také matematickým oříškem. V tělocviku se šermovalo, honil divočák i házelo vrbovými kroužky na klacík. Přesmyčky, křížovky, testíky naplnily češtinu a vlastivědu. Při výtvarné výchově se informace týkaly erbu, který si pak každý žák i sám vytvořil. Určitě nejzábavnější částí bylo převlečení se za nějakou postavu ze středověku. Ovšem nečekejte zábavu typu karnevalu. Každý svou postavu představil mluvním cvičením v délce cca 3 minut a fakta (jméno, povolání, rodinné poměry, zájmy, ...) musela odpovídat době přibližně mezi roky 500 až 1500 našeho letopočtu na našem evropském území.
Ráda bych zde poděkovala nejen dětem za zodpovědnou přípravu a bezproblémové chování, ale i jejich rodičům za pomoc, vstřícnost i nadšení. Škola je malý model světa a kvalitní spolupráce mezi mnou, rodiči a žáky je významnou šancí pro každé dítě připravit se na samostatný život.
Lenka Barvová, tř. uč.
4. A - Středověk
Dne 11. 5. 2012 proběhl ve 4. A druhý projektový den, tentokrát ve znamení středověku.
Autor: Ivana Králová Vydáno: 14.5.2012 8:13 Přečteno: 7378x Hodnocení: 2 (hodnoceno 7x) |
Vaše hodnocení: |
Komentáře