2. A – Herci, mluvčí, scenáristé?
Již v první třídě jsem si všimla, že se „moje“ děti ve volném čase sesednou do skupinek a s různými panáčky hrají příběhy. Také jejich obrázky byly a jsou plné fantazie, která nekopíruje současnou produkci kinematografie. Ve druhé třídě skupina holčiček přišla s tím, zda by mohly zahrát divadlo. Bylo to překvapení pro děti i pro mě. Perfektně vymyšlený, zrežírovaný, okostýmovaný příběh o mamince, která měla děti s čertem. Po pár dnech následovalo vystoupení jiných žaček o vánočním pečení. Tolik zájmu spolužáků jsem aktérkám záviděla. Třetí vystoupení O třech králích přineslo půvabný nápad, kdy spolužáci postupně šeptali Ježíškovi svá přání. V novém roce jsme si v prvouce povídali o práci Horské služby. Má učitelská dušička doslova zajásala, když dva chlapci zareagovali a k danému tématu si ve volném čase samostatně nacvičli příběh o práci záchranářů. Mám z tohoto aktivního přístupu k výuce velkou radost. Budu se ho snažit co nejvíc podporovat. V době komunikace pomocí smajlíků jde o vzácný jev! L. Barvová, tř. uč.
Autor: Jaroslava Pauknerová Vydáno: 27.1.2020 8:17 Přečteno: 3225x Hodnocení: 1 (hodnoceno 11x) |
Vaše hodnocení: |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.