Proto žáci 2. stupně v prvním lednovém týdnu dostali ve výtvarné výchově úkol – nakreslit novoroční vtip.
Jaký by měl takový kreslený vtip být? Požadavkem bylo, aby byl vtipný, aktuální, originální, nevulgární, takový, který pobaví a rozesměje. V ideálním případě i atraktivní na pohled, zajímavě výtvarně zpracovaný.
Skloubit obsahovou i výrazovou stránku je docela náročné, protože vymyslet takový vtip není jednoduché, a ještě svou myšlenku zajímavě a výstižně nakreslit, to už každý nesvede.
Pravděpodobně nikoho nepřekvapí, že hlavním námětem vtipů byl coronavirus – aktuální téma posledního roku. Samozřejmě nelehkou dobu bereme vážně, ale bez trochy nadsázky by šlo vše ještě hůře.
V hodinách výtvarné výchovy učíme žáky, že výtvarné umění už dávno nemá pouze funkci estetickou. To by bylo trochu málo, zamýšlíme se nad tím, jakou dobu to, které umění odráží, proč se některé umění snaží provokovat, nenechávat diváka klidným, proč se něco v minulosti odsuzovalo a po pár letech stalo celosvětově uznávaným.
Kreslený vtip je humorné výtvarné dílo, které sice nelze považovat za zásadní „velké“ umění, nicméně dosah k divákovi (např. v rámci tisku) může mít obrovský a funkce umění plní podobně. A samozřejmě pokud obsah vtipu vykouzlí ve tvářích diváků úsměv nebo dokonce rozhýbe bránici, může být autor nadmíru spokojený. Tak snad se to našim žákům povede a vy budete mít den o něco veselejší.
Vtipů bylo velké množství, tak vybíráme ty nejzdařilejší (viz níže FOTOGALERIE)
Všem žákům moc děkujeme. Přebírání úkolů za minulý týden bylo pro nás nejveselejší za uplynulý rok .
Martina Iblová ve spolupráci s Laďkou Vlčkovou
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.